NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE PODINSPEKTORA DS. DORADZTWA ENERGETYCZNEGO
WÓJT GMINY RZEPIENNIK STRZYŻEWSKI
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
PODINSPEKTORA DS. DORADZTWA ENERGETYCZNEGO W REFERACIE BUDOWNICTWA, DROGOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
W URZĘDZIE GMINY RZEPIENNIK STRZYŻEWSKI
1. Wymaganie niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na stanowisku:
1) FORMALNE
obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
cieszenie się nieposzlakowaną opinią,
wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym
co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego lub zdobytego w organizacjach np.: pozarządowych, studenckich etc.
umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych (MS Office, Internet)
prawo jazdy kategorii B
2) POZOSTAŁE
znajomość ogólnej sytuacji środowiskowej i stanu jakości powietrza w Polsce
umiejętności szybkiego uczenia się, strategiczne (ciekawość, syntetyczne myślenie, formułowanie wizji, planowanie, nastawienie na realizację celów)
elastyczność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej, kreatywność, nieszablonowe myślenie, podejmowanie inicjatyw, proaktywność, gotowość podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiążę się z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznych studiów podyplomowych)
komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, gotowość do wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań
gotowość do pracy w niestandardowych godzinach, dostosowanych do potrzeb mieszkańców
2. Wymagania dodatkowe pozwalające na optymalne wykonywanie zadań:
wykształcenie z zakresu ochrony środowiska, energetyki, źródeł ciepła, odnawialnych źródeł energii, ekonomii budownictwa, chemii, fizyki
doświadczenie w zakresie wykonywania audytów energetycznych, ekologicznych, efektywności energetycznej, sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej
doświadczenie projektowe lub wykonawcze w budownictwie
doświadczenie w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych, studiów wykonalności, dokumentów typu PONE, PGN, POP
samodzielność działania
roczne doświadczenie w jednostkach samorządowych lub w instytucjach powołanych do ochrony środowiska
ukończenie szkoleń z zakresu ochrony środowiska, efektywności energetycznej, profesjonalnej prezentacji
wysoki poziom motywacji
umiejętność pracy w zespole
umiejętność prowadzenia negocjacji
swobodne prowadzenie korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z interesariuszami/klientami
umiejętności syntetycznego i strategicznego myślenia i działania, kojarzenia faktów, budowania wizji
umiejętności planowania, zarządzania pracą oraz czasem
znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym
znajomość zagadnień samorządu terytorialnego
zamieszkanie/praca/nauka w danej gminie będzie dodatkowym atutem
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
zdefiniowanie indywidualnego planu działania wraz z jego harmonogramem
współtworzenie gminnej strategii ochrony powietrza
aktualizacja i integracja gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych w Planie gospodarki niskoemisyjnej, Programie ograniczania niskiej emisji oraz założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, paliwa gazowe i energię elektryczną
nadzór nad wdrażaniem przyjętej w gminie strategii gospodarki niskoemisyjnej poprzez inicjowanie działań i inwestycji służących ograniczeniu emisji zanieczyszczeń powietrza oraz gazów cieplarnianych.
pomoc w osiąganiu celów programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego
pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie
pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o dotację
udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku (z możliwością wykorzystania badania kamerą termowizyjną)
prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła
współpraca z władzami gminy stanowiąc wsparcie wójta/burmistrza/ prezydenta miasta w prowadzeniu skutecznej polityki poprawy jakości powietrza / dostarczanie wsparcia decydentom, informowanie i angażowanie władz gminy
współpraca z lokalnymi mediami, telewizją, księżmi, lokalnymi grupami działania, organizacjami pozarządowymi, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją, lekarzami, firmami energetycznymi, drogowcami, izbami gospodarczymi/rolniczymi etc.
monitorowanie i projektowanie budżetu w ramach zadania
rozliczanie wydatków związanych z funkcjonowaniem systemu
przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Zespołu Zarządzającego UMWM
stała współpraca z Zespołem Zarządzającym UMWM oraz Centrum Kompetencji
zarzadzanie ryzykiem w zakresie przypisanym do stanowiska w ramach przyjętego podejścia do zarządzania poszczególnymi zidentyfikowanymi ryzykami
przekazywanie zespołowi zarządzającemu i urzędowi gminy informacji na temat ewentualnych odnotowanych przypadków materializacji ryzyka, których monitorowanie zostało mu powierzone
zastępowanie ekodoradców w przypadku nieobecności
zebranie informacji w celach inwentaryzacyjnych – stworzenie ankiety, prowadzenie spotkań w celu dokonania inwentaryzacji źródeł emisji w gminie.
współpraca i komunikowanie się z innymi podmiotami zajmującymi się ochrona powietrza (np. z innymi organami administracji publicznej, z powołanymi w WFOŚiGW w Krakowie ekspertami ds. energetyki etc.)
aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie
stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, seminariach, konferencjach
udział w cyklicznych spotkaniach organizacyjnych dla ekodoradców organizowanych przez Zespół Zarządzający UMWM
stanowisko, którego wynagrodzenie pochodzi ze środków projektu, może realizować jedynie zadania mieszczące się w ramach Projektu zintegrowanego LIFE w zakresie wdrażania Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego
inne zadania zlecenie przez Wójta lub Sekretarza Gminy, a mieszczące się obszarze projektu zintegrowanego LIFE.
4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
miejsce pracy: Urząd Gminy Rzepiennik Strzyżewski,
pomieszczenia biurowe – zgodne z normami określonymi w Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. z 1998 r. Nr 148 poz. 97),
zakres obowiązków obejmuje ciągłą pracę przed komputerem, obsługę urządzeń biurowych oraz urządzeń specjalistycznych (kamera termowizyjna, pyłomierz), delegacje (udział w spotkaniach organizacyjnych, informacyjnych, warsztatach, zagranicznych wyjazdach studyjnych), samodzielne prowadzenie prezentacji i spotkań w terenie, prace w niestandardowych godzinach.
zastrzega się wolę zatrudnienia wybranego kandydata na okres próbny nie przekraczający 3 miesięcy w celu praktycznego sprawdzenia umiejętności i doświadczenia zawodowego pracownika,
5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty formalne:
a) życiorys (CV)
b) list motywacyjny
c) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
d) oświadczenie kandydata, o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
e) oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych
f) poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
g) poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata kserokopie świadectw pracy lub innego dokumentu potwierdzającego doświadczenie zawodowe,
h) poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata kserokopie prawa jazdy
i) poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia, itp.),
7. Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i szczegółowe CV powinny być opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.) oraz Ustawą z dn. 21.11.2008 o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 t. j.). Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych, zgodnie wymogami ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych”.
8. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
osobiście lub drogą pocztową na adres Urząd Gminy Rzepiennik Strzyżewski, Rzepiennik Strzyżewski 400, 33-163 Rzepiennik Strzyżewski w terminie do dnia 19 wrzesnia 2016 r. godz. 15:30 w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko Podinspektora ds. Doradztwa Energetycznego w Referacie Budownictwa, Drogownictwa i Ochrony Środowiska”. Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Gminy Rzepiennik Strzyżewski. Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata albo biuro tłumaczeń, albo tłumacza przysięgłego. Inne dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
9. Z Regulaminem naboru można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Rzepiennik Strzyżewski lub BIP Urzędu Gminy Rzepiennik Strzyżewski http://bip.malopolska.pl/ugrzepiennikstrzyzewski/Article/id,240838.html
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 14 65-30-501.
10. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Rzepiennik Strzyżewski.
11. Wybrany kandydat, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Oferty niewykorzystane zostaną odesłane po upływie terminu określonego w regulaminie naboru..
Rzepiennik Strzyżewski, 07.09.2016