Zawiadomienie o zmianie wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązującej od 01 stycznia 2024 r.
Na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późn. zm.) Wójt Gminy Rzepiennik Strzyżewski zawiadamia, że Rada Gminy Rzepiennik Strzyżewski w dniu 23 listopada 2023 r. podjęła Uchwałę Nr LXII/480/2023 (z późn. zm.) w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i ustalenia stawek opłaty za pojemniki oraz zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Małopol. z 2023 r., poz. 7783)
Od 01 stycznia 2024 r. zmienia się miesięczna stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Stawka od osoby zamieszkującej daną nieruchomość wynosić będzie:
- 27,00 zł miesięcznie od osoby.
- Stawka będzie obniżona o 5 zł, jeżeli na nieruchomości będzie kompostownik i wynosić będzie:
- 22,00 zł miesięcznie od osoby.
- Stawka za pojemniki dla nieruchomości niezamieszkałych (przedsiębiorcy) wynosić będzie:
- za pojemnik 120 1 w wysokości 27,80 zł
- za pojemnik 240 l w wysokości 55,60 zł
- za pojemnik 1 100 l w wysokości 254,83 zł
- Stawka dla domków letniskowych lub nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wynosić będzie:
- 207,00 zł rocznie
- W przypadku wykrycia braku odpowiedniej segregacji stawki wskazane w punktach powyżej będą podwyższone trzykrotnie czyli wynosić będą:
- 81,00 zł miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość
- 83,40 zł za pojemnik 120 l
- 166,80 zł za pojemnik 240 l
- 764,49 zł za pojemnik 1100 l
- 621,00 zł rocznie w przypadku domku letniskowego lub nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
Terminy płatności:
Opłaty za gospodarowanie odpadami należy wnosić najpóźniej do 15-ego dnia miesiąca za miesiąc poprzedni (np. za styczeń do 15 lutego )
Informacja – pouczenie:
- Zmiana stawki opłaty za gospodarowanie odpadami nie wiąże się z koniecznością składania nowej deklaracji.
- Nowa deklaracja wymagana jest jeżeli występuje zmiana danych mających wpływ na wysokość opłaty (np. zwiększa się lub zmniejsza liczba osób zamieszkujących daną nieruchomość, zmiana miejsca zamieszkania). Deklarację należy złożyć w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
- W związku z uchwaleniem nowej stawki właściciel nieruchomości otrzymuje zawiadomienie o zmianie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Opłata jest wynikiem pomnożenia ilości osób zamieszkujących nieruchomość i stawki od osoby.
- Zawiadomienie stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego w przypadku nieterminowej zapłaty.