1. Nazwa podmiotu publicznego
Gmina Rzepiennik Strzyżewski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.rzepiennik.pl/
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: rok 2010
Data ostatniej istotnej aktualizacji: luty 2016
3. Dane kontaktowe
Osoba do kontaktu: Paulina Bochenek
Email: paulina.bochenek@rzepiennik.pl; rzepiennik@rzepiennik.pl
Telefon: 14 6535518; 14 6535501
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
W przypadku niedostępności elementu lub części zapewnia się dostępność w sposób alternatywny poprzez kontakt:
– telefoniczny: 14 65 35 501 od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30
– korespondencyjny na adres Gmina Rzepiennik Strzyżewski 33-163 Rzepiennik Strzyżewski 400
– elektroniczny na adres e-mail: rzepiennik@rzepiennik.pl (art. 2 pkt.5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną)
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23
Aktualizacja deklaracji dostępności: 2024-03-25
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Paulina Bochenek, adres poczty elektronicznej lub paulina.bochenek@rzepiennik.pl lub rzepiennik@rzepiennik.pl. Tą samą drogą można kontaktować się w celu udostępnienia informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności, a także poprzez kontakt telefoniczny.
7. Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich .
8. Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
9. Dodatkowe informacje
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Możliwość powiększania wielkości liter na stronie.
- Widok w skali szarości.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
10. Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą 4 wejścia: od strony głównej; od strony Poczty; od strony stadionu oraz od strony parkingu.
Do głównego wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Przed wejściem głównym znajduje się oznakowane miejsce postojowe przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami.
W budynku Urzędu w holu znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, co pozwala osobom z niepełnosprawnością na dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.
W budynku przy drzwiach biur i pomieszczeń znajdują się tabliczki z oznaczeniami w alfabecie brajla.
Po wejściu do budynku, bezpośrednio przy drzwiach, znajduje się Punkt Obsługi Klienta udzielający pomocy w realizacji spraw.
Na dzienniku podawczym zamontowana jest Pętla Indukcyjna dla osób słabo słyszących.
Osoba odpowiedzialna udziela osobie ze szczególnymi potrzebami informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Urząd Gminy posiada toaletę dla osób niepełnosprawnych ze szczególnymi potrzebami na parterze budynku.
11. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Osoby mające trudności w poruszaniu mogą przemieszczać się po UG między piętrami za pomocą windy. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą również skorzystać z pomocy osoby odpowiedzialnej oraz być obsłużone na parterze budynku przez wezwanego pracownika Urzędu. Upoważniony pracownik UG pomaga także osobom ze szczególnymi potrzebami w przypadku ewakuacji.
Dla osób niesłyszących po wcześniejszym kontakcie z Urzędem Gminy (co najmniej 3 dni przed planowaną wizytą) istnieje możliwość bezpośredniej obsługi z pracownikiem Urzędu za pomocą tłumacza polskiego języka migowego online.
Odpowiedzialna osoba poprzez telefon odczytuje informacje zawarte na stronie internetowej podmiotu o zakresie jego działalności oraz udziela wszelkich informacji potrzebnych osobie ze szczególnymi potrzebami.