Deklaracja dostępności

Gmina Rzepiennik Strzyżewski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja Dostępności dotyczy strony rzepiennik@rzepiennik.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 21 listopada 2014 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17 września 2024 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 18 marca 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).Raport z informacjami o somoocenie dostępności

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Małgorzata Słowik-Mikrut — mailowo malgorzata.mikrut@rzepiennik.pl lub telefonicznie 146535523.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:GMINA RZEPIENNIK STRZYŻEWSKI,
Małgorzata Słowik-Mikrut,
Adres: Rzepiennik Strzyżewski 400,
mail: malgorzata.mikrut@rzepiennik.pl,
telefon: 146535523.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzą 4 wejścia. Wejście główne posiada schody oraz podjazd dla wózków inwalidzkich. Obok wejścia znajduję się oznakowane miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Drzwi mają odpowiednią szerokość i posiadają wygodną poręcz. W holu Urzędu znajduje się stanowisko informacyjne wyposażone w pętlę indukcyjną oraz winda, która posiada nawigację dźwiękową. W puncie informacyjnym znajduje się tablica informacyjna z widocznym, kontrastowym opisem rozkładu pomieszczeń. Przy drzwiach pomieszczeń znajdują się tabliczki z oznaczeniami w alfabecie Braille’a. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek Urzędu posiada w pełni dostosowaną toaletę do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dla osób niesłyszących po wcześniejszym kontakcie z Urzędem Gminy istnieje możliwość obsługi przy pomocy tłumacza migowego -online. Upoważniona osoba odczytuje osobie zainteresowanej informacje zawarte na stronie internetowej podmiotu w zakresie jego działalności oraz udziela informacje potrzebne do załatwienia sprawy w Urzędzie.

Przejdź do treści